tisdag 13 december 2016

Luciafirande gånger tre

Luciamorgon, och luciatåget på skolan blev det tredje för min del det hör året. Först var det ju lucia till häst i söndags, sen generalrepetition på barnens skola igår, och så på jobbet idag. Mellanstadieeleverna hade det inte helt enkelt med de levande ljusen; det rann stearin längs med fingrarna på dem, och någon svimmade till och med. När barnen har pratat om att det alltid är någon som svimmar i luciatåget har jag tyckt att det har låtit överdrivet och dramatiskt. Nu när jag såg dem falla fick jag backa på den punkten. Fast jag förstår inte varför inte skolan bara låter dem ha batteridrivna ljus. Vad spelar det för roll liksom?

Både luciafirandet här hemma och på jobbet var tydligt influerat av Leonard Cohen då man på båda ställena sjöng hans Halleluja, de yngre barnen på svenska och de äldre på engelska. Jag har aldrig tänkt på den som en lucia-sång, men vad spelar det för roll. Fin är den i alla fall.

För övrigt når min trötthet nya nivåer varje dag och jag ser fram emot ett jullov med massor av sovmorgnar. Men det är bara på grund av de tidiga, mörka morgnarna som jag behöver vara ledig. När jag väl är på jobbet trivs jag väldigt bra med att vara där.

Förresten gjorde maken brända mandlar till oss ikväll. Det bara måste ni testa för det så himla gott! Slut på tips.

Här kommer en bild på mig när jag springer. För att det är så häftigt att jag kan.



- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Vad i helvete var senaste uppgiften för något. Riktigt dålig stil.

    SvaraRadera