måndag 17 oktober 2016

Ändrade planer

Det var väl det jag visste, att det inte skulle gå enligt planerna. Vi hade hyrt en lägenhet av en privatperson via siten homeaway.se. Vi ville ha en lägenhet för att barnen skulle ha plats att leka på, och för att vi skulle kunna laga en del måltider själva. Men mindre än 24 timmar efter att jag publicerade inlägget igår, fick vi ett mail om att vi inte längre skulle få hyra lägenheten. Efter hårda påtryckningar från hotellbranschen har man infört nya regler som innebär att man inte får hyra ut lägenheter mindre än 30 dagar, och bryter man mot regeln väntar dryga böter.

Jag kastade mig så klart över ipaden direkt och lyckades boka om samma hotell som vi ett tag i sommar hade en bokning på, innan vi hittade lägenheten. Så nu måste vi tyvärr bo på hotell, vilket inte var vad vi hade tänkt oss. Dessutom får betala rejält för wi-fi på hotellet. Å andra sidan blev det ett par tusen kronor billigare med hotellet så då kanske vi kan kosta på oss wi-fi. Hotellet heter The Belvedere, och vi har bokat via Expedia. Via min fackförening har vi nämligen 10% rabatt på både hotels.com och Expedia, så vi ser pengarna som lite plåster på såren.



Lägenheten som vi hade bokat låg på 68:e gatan, strax väster om den sydligare delen av Central Park. Nu kommer vi istället att bo på 48:e gatan, längre från Central Park men närmare stadens absoluta centrum, med gångavstånd till bland annat Times Square. Barnen blev lite besvikna eftersom Cental Park är vad de ser mest fram emot, men de tröstades lite av att vi kommer att bo närmare Toys R Us. Den affären kommer för övrigt att stänga till nyår och har inga planer på att öppna en lika stor affär någon annanstans, så det gäller att passa på att åka inomhuspariserhjul.

Det var dagens dramatik; nu håller vi tummarna för att inget mer händer

2 kommentarer:

  1. Så pinsamt att jag inte vet om det där med Expedia, jag som alltid bokar genom dem, och gjorde det igen för tre dagar sedan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch vilken otur! Om du inte vet var man hittar rabatterna visar jag dig gärna.

      Radera