onsdag 26 oktober 2016

Packat och klart

Så. Nu känns det äntligen som att vi är klara med allt nödvändigt. Pengarna är växlade, passen ligger framme, alla batterier (många!) är laddade och kylen är tömd på allt som annars hade blivit gammalt under veckan. Jag har till och med diskat ut alla återvinningskärl och torkat av i skåpet där de står! För det är inget kul alls att mötas av doft av förruttnelse när man kommer hem. Någon dammsugning blev det tyvärr inte men det kan inte hjälpas.

Barnen befinner sig för tillfället i ett tillstånd mitt emellan total pepp och djup oro. "Måste man verkligen bli fotograferad på flygplatsen i New York?" "Imorgon ska jag få äta godis - tjoho!" "Har du någon gång sett ett flygplan krascha mamma?" "Tänk att vi ska åka imorgon; så fort tiden går ändå." "Hur ska vi kunna flyga så länge utan wi-fi?" Allt detta i en salig blandning. (Vi har inte berättat att vi förmodligen kommer att kunna köpa till wi-fi på planet; man vet ju aldrig hur det blir med teknik som strular och så. Det får bli en glad överraskning helt enkelt). Jag har laddat ner massor av podcasts till telefonen och packat ner en bok som fått fina recensioner och som jag tror att jag kommer att gilla. Naturligtvis har vi med traditionella Uno, kille och kortlekar också. Och pennor och ritpapper och klisterböcker. Så hoppas hoppas att vi får en smidig flygresa imorgon.

1 kommentar: